Sembelit ketika mengandung dan sembelit selepas bersalin hilang?

SEMBELIT waktu hamil dan selepas bersalin

Perkataan ni kalau tanya kat mak2, sape yang tak pernah kena tu kira untung sangat. KakSar sendiri pun pernah kena.

SEKSA!

Tu yang kakSar boleh bagi tahu. Duk dalam toilet berejam nak tunggu dia keluar.
Takleh tahan sikit, sat gi sangkutlah. Tepuk dahi yang ni sebab salah sendiri.

Ye lah, time tengah buat urusan dia nak membuang. Nak berlari takleh, mengandung. Dalam pantang pun sama. Hihihi keluar peluh sejuk wooo... Kang terkeluar tengah otw ke toilet, naya kuikuikuikui. Sudahnya bila sampai kat toilet, tamau plak dia nak keluar. Haishhh

Sape pernah alaminya, tahulah...

Maksud sembelit ikut perubatan term , seseorang membuang kurang tiga kali seminggu.

Najis plak mengeras, berketul, susah nak keluar , PALING PENTING kena teran baru boleh dia keluar. Inilah yang dikatakan sembelit. Dia tak meluncur keluar sendiri.

Apa kesan sembelit ni ?

Ini antara yang kakSar tahu, ia menyebabkan bau tak menyenangkan pada mulut dan tubuh, selain hilang fokus, anda akan rasa mengantuk, rasa malas nak buat kerja, lesu kronik sampai nak bergerak rasa tak larat,sakit sendi artritis, hilang selera makan, sakit kepala yang tak berkesudahan dan masalah kulit, lebih kepada gatal-gatal.

Nak baca lanjut, boleh baca kat sini tentang sembelit

Takmau semua tu berlaku kat kakSar, makanya kakSar amal oste untuk waktu2 kritikal nihhh. Dengan harapan NO MORE SEMBELIT.

Betul la tu pengalaman kat testimoni sahabat kakSar nih. Memang tak menahan nak masuk toilet plak nak membuang...

Alhamdulillah zaman pantang kakSar yang paling terbaru ni (okt 2017) seronok sebab lepas bersalin membuang dengan happy tanpa sakit. Oste memang wajib dimiliki.

Ambil set simple ni, esp, alfafa dan ostematrix ni insya Allah susu meriah no



Pastikan makan alfafa lepas baby hilang kuning tau!

KakSar takmau lah sembelit ni jadi makin kronik sampai semua kesan kat atas tu ada pada kakSar. KaKSar pernah baca kat Harian Metro tentang sembelit yang akhirnya menyebabkan najis tersumbat sehingga 12 kg. Ngeri nye tengok. Patutlah sembelit ni boleh buat perut buncit sebab najis boleh tersekat dan berkumpul. Kalau berani tengok, meh baca kat link yang kakSar bagi niLetak gambar kat sini kan korang yang ngeri. eh termasuk KakSar le..hahaha

SMS /whatsapp kakSar tau kat sini 0132015399.

KakSar
Ibu berpantang yang hepiii😁

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment