Pasak tiang 'YAKIN'| Kalau 'Yakin' tiada, macam mana nak pasak?

Bahagian 1

Yakin. Kebolehan mempercaya. Tak buat lagi, tapi yakin dan percaya. Tak makan lagi, tapi yakin dan percaya.

Bagaimana yakin dan percaya saya datang sebelum saya terjebak dengan Shaklee?



Saya buat research. Jangan main you. Bab menyelidik ni memang part yang paling saya suka. Saya putuskan tali tidak yakin dan yakin saya dengan penemuan-penemuan research saya itu.

Saya memang jaga bab-bab makan ni kerana apa yang kita makan memang jadi darah daging. Dah jadi habit. Jadi kalau rasa nak diri seorang yang berkualiti dari segi kesihatan, patut pilih makanan yang berkualiti.


Jadi saya terus buat sahaja. 50 tahun dalam pasaran. Saya fikir ini perkara besar. Jadi kena beli dan makan. Baru tahu. Saya tak tunggu dan lihat sahaja.

Tunggu dan tengok macam ni, statik.

Kalau saya tak buat, bagaimana saya mahu menilai keyakinan dan percaya saya itu?
Prejudis tanpa tindakan, tidak ke mana-mana. Ke belakang pun tidak, ke depan pun tidak. Statik. Duduk kat situ tak ke mana-mana.

Jadi kesimpulannya, wujudkan 'rasa' yakin dan percaya kemudian selidik terlebih dahulu apa jua yang anda nak makan.

Kemudian, cubalah.

Kemudian putuskan atau nilaikan kewujudan yakin dan percaya tersebut. Daripada situ, anda tahu di mana anda. Statik atau ke depan.


Ini cuma pendapat saya dan juga pengalaman saya. Kalau anda bukan golongan tersebut, ucapkan syabas kepada diri anda sambil tepuk bahu beberapa kali kerana mengubah jenama boleh mengubah hidup anda.

Saya dan keluarga saya sedang mengalaminya, sejak beberapa tahun yang lepas. Lucky me!!!

We are what we eat.

Salam sihat cantik,


Maisarah Mohamad
SID best kalau kenal
890066
0132015399

sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.