Aktiviti kraftangan untuk kanak-kanak tema bulat

Ini nak panggil apa saya pun tak tahu. Saya dapat daripada sharing FB ini. Dalam bahasa arab. Hihi cubalah cari. Kebetulan dia lalu kat FB saya.


Kraftangan kertas tapi tema bulat-bulat. Senang tapi cantik.

Nak panggil origami, tapi dia melekat pada kertas. Panggil kraftangan kertas jadilah ye...

Panggil jelah apa pun. Apa yang saya pasti anak-anak mesti suka. Saya 'save' di blog saya supaya boleh rujuk sentiasa.

Bahan yang diperlukan cuma

1)kertas pelbagai warna
2)gam
3)gunting kanak-kanak
4)bekas bulat pelbagai saiz yang anak-anak boleh guna untuk nak buat tekap pada kertas warna. Kalau ada alat geometri lagi bagus sebab ibunya boleh buat siap2 pelbagai saiz bulat pada kertas tebal/kotak, si anak tunggu tekap sahaja. Pastu simpan alat geometri kat tempat tinggi ye... Tajam tu..
5)Alat tulis

Lepas tu, apa lagi, rujuklah gambar dan enjoyyy aktiviti bersama anak-anak!!!






















Semoga bermanfaat ye...

Maisarah


KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment