Kesan sumber protein paling murah

Protein yang senang dimiliki. Daging ayam, sumber protein paling murah. Tak caya refer statistik bawah ni.

-> harga ikan kembong yang fresh ~RM11/kg. habis frozen pun ~RM8/kg
-> harga daging lembu fresh ~RM27/kg. habis import pun ~RM16/kg
-> daging kambing lagi lah mahal ~RM33/kg. Itu pun yang import. Tempatan punya dah tentu lagi tinggi harganya.
(Sumber website FAMA: http://bit.ly/20JuiZC)

Dalam banyak-banyak daging, ayam daging lah sumber protein paling murah; ~RM6.80/kg. 

Sebab tu kebanyakan daripada kita makan lagi banyak daging ayam daripada daging-daging lain. Sebab murah. 

Tapi tahu ke apa masalah ayam daging zaman sekarang ni?


Hampir semua ayam daging yang kita dok makan ni disuntik hormon supaya cepat besar & berat pun lebih besar daripada dulu. Ini memang kita tahu. Penternak nak ayam-ayam yang mereka jual ni lebih cepat besar supaya lebih banyak & lebih cepat untung. 

Kalau tak suntik, ayam-ayam ni akan jadi lambat besar sampai biz penternakan mereka lambat balik modal. Jadi, nak cepat balik modal, supaya dapat untung besar, cucuk- mencucuk la ayam-ayam ini..

Jaga makan macam mana pun, kita pasti akan makan daging-daging ayam ni jugak. Bukan sikit. Banyak sebab hari-hari makan. 😂😂😂

Dan sebab majoriti kita makan banyak daging ayam, bayangkan berapa banyak dah bahan kimia masuk dalam badan kita SELAMA INI…???

Bahan kimia yang masuk dalam badan pastinya akan dinyah keluar sebagai toksin. Tapi sebelum tu, ia juga sudah tentu sedikit sebanyak meninggalkan  kepada si pemakan.

Jadi beralih lah kepada ayam organik jika boleh. Jika tak boleh, apa nak buat?

Banyakkan makan makanan yang membantu mengeluarkan toksin-toksin akibat bahan kimia yang masuk ke dalam badan. Di sinilah perlunya kita mengambil makanan yang menggalakkan pembuangan toksin - makanan yang buat organ kumuh berfungsi secara optimum dan meningkatkan sistem imun supaya sel kekal terhindar daripada kerosakan dan penyakit.

Kata kunci, penuhi nutrisi keperluan badan untuk metabolisme toksin dan ketahanan maksimum sistem imun.

Pelihara tubuhmu demi hari tua yang ceria.😁

Maisarah
SID Pro
Pengedar Shaklee Kajang
Pengedar Shaklee Bangsar
0132015399


sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.