Kenapa takut sangat nak makan protein soya?


Anda lihat, anda baca, dan anda dengar sendiri mereka yang telah lama mengamalkan produk-produk keluaran syarikat ini teutamanya Energizing Soy Protein. Nama pendek ESP. Saya masih tak faham kenapa orang ramai takut sangat nak makan protein soya ini. Saya tengok, saya makan dan saya alami sendiri makan protein soya ni sejak 2012. Setakat ini, semua kesan yang baik-baik saja.



ESP, protein soya yang baik



Kalau saudara saudari Google kan aje, penuh dengan gambar testimonial. Cuba google testimonial ESP atau jalan pintas boleh Klik sini.


Testimonial sendiri.

Saya sendiri menggunakan ESP sejak tahun 2012, menyusukan anak saya bawah setahun secara eksklusif, dan menyusukan anak saya sehingga tiga tahun. Sehingga kini, masih lagi minum ESP, untuk tenaga, memulihkan kulit juga sel lain, dan saya dapat banyak faedah, semuanya dalam satu. Mengamalkan pemakanan sihat dengan ESP.



Kenapa ESP? Mesti anda tertanya-tanyakan?

ESP adalah protein.

Dan pengambilan protein membantu menghasilkan sel baru, menyebabkan sel lama dan sel mati dapat disingkirkan.


Penting sangat ke protein ini?

Mestilah. 

Walaupun protein sangat banyak dalam makanan kita, tapi protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada. Jadi, adakah saki baki protein tadi mencukupi untuk kita?

 Protein adalah makanan kepada sel. Jika sel mendapatcukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudahterbentuk demi menggantikan sel yang lama dan yang mati. 

Darisel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Jadi untuk mendapatkan sistem yang baik, perlulah bermula dengan sel yang baik. Logik bukan?

Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatanyang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormon, enzim, antibodi and neurotransmitter.

Asasnya begitu wahai saudara dan saudari pembaca sekalian. Tanpa sel yang baik, pelbagai fungsi organ dan sistem bakal berhadapan masalah. Dahlah tak cukup, ditambah pula dengan gaya pemakanan yang tidak sihat bagi sesetengah golongan, menyebabkan mereka menghadapi macam-macam penyakit. 

Anda perlu tahu, 25 % badan kita adalah protein. Kedua tepenting selepas 66% air, kemudian diikuti oleh 8% lemak dan 1% gabungan mineral dan vitamin.


 Tahukah anda?


 Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah

blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.



Shaklee Energizing Soy Protein

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee yang berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkanoleh tubuh dengan sendirinya. Ia juga sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.


Protein Soya Shaklee adalah NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai
genetiknya, Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), disahkan melalui Identity Preservation Program. 
Program ini memastikan soya
yang digunakan oleh Shaklee dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula
ditanam, dituai hinggalah diproses.

Risiko Kekurangan Protein 

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak
lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat
akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah
terhadap jangkitan)



Kelebihan ESP 

Ia penting kepada pembentukan
janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
Menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan
Untuk sihatkan jantung
Sumber Kalsium yang tinggi
Kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan
monopaus
Indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras
gula dalam darah



Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?


Pelajar dan pekerja atau individu dewasa yang sibuk : Sumber tenaga (kalau minum pagi2 tu. terasa bertenaga dan tak rasa lapar sangat.. juga bagus untuk uruskan berat badan)

Kalau tak percaya tengok sini. Ada cara bagaimana nak kekal cergas & ceria walaupun sibuk bekerja atau belajar.

  Atasi Badan Letih Lesu Setiap Kali Travel. Say NO to Panadol or MC Lagi Dah! from iReach HD on Vimeo.


Baguskan video nih? Betapa bagusnya ESP ni, Kenala guna sendiri baru tahu.






Seterusnya, untuk lelaki, mengamalkan ESP melindungi dari penyakit terutamanya penyakit jantung dan juga kanser. Ingat lagi kan kat atas ada diterangkan kenapa kita perlu protein. Cuba bayangkan badan yang tak cukup protein sama juga dengan rumah yang tak cukup batu bata? Rumah yang tak cukup batu bata, mesti ada lubang yang boleh digunakan oleh perompak untuk mencuri. Bagus ke rumah macam tu, yang sepatutnya menjadi pelindung yang baik, tapi disebabkan tidak cukup batu bata, boleh mengugat nyawa dan harta benda? Oleh itu, jantung yang baik adalah jantung yang cukup sifatnya. Ini jantung okey. Kalau takde jantung, ha apa pun tak leh buat. Jadi ambil protein untuk jaga jantung.






ESP rahsia senyuman ibu mengandung.

Untuk ibu mengandung, mengamalkan ESP menjadikan kandungan lebih sihat kerana protein menyokong pertumbuhan fetus. Amat dicadangkan untuk awal kehamilan dan juga  penghujung kehamilan bagi mengurangkan ketidakselesaan. Kalau bajet lebih, ambil je lah sepanjang kehamilan. 







Ha, yang ini memang ditunggu-tunggu oleh wanita. ESP berfungsi mencantikkan kulit. Wanita memang suka kulit jadi anjal supaya muda jelita sentiasa. Protein penting untuk kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati. Sel mati itulah yang menyumbang warna hitam tersebut. Haaa.....apa lagi, orderlah ESP satu!





 Klik gambar untuk order satu ESP sahaja. :)
Nak beli satu pun boleh, klik klik klik je ikut sini, terus sampai rumah.....
Kalau ada masalah hubungi saya ye 0132015399.

Jadi, kesimpulannya kalau takut sangat nak makan protein soya sebab takut kulit cantik, takut bertenaga lebih, takut selamat daripada penyakit jantung, tak payah makan protein langsung. Haha. Lagi-lagi protein soya. Saya memang tak takut. Siapa nak join saya, jom, hubungi saya ye!!!

Maisarah
0132015399




sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.