Bagaimana memilih B Complex terbaik dalam pasaran

Saya memulakan pemulihan kesihatan saya dengan B Complex. Antara kesan jelas nyata yang saya dapati adalah saya hilang mengantuk dan lebih fokus, kurang stress dan awet muda. Hohoho...

Tiga masalah utama,  mengantuk di tempat kerja, hilang fokus sebab penat dan stress tidak terkawal sering dihantui ibu berkerjaya yang ada anak kecil. Termasuklah saya. Jika anda mengalami masalah yang sama, apa kata bermula dengan vitamin b complex dahulu. Dah rasa yakin, bolehlah bermula dengan vitamin yang lain.

Jika nak makan B complex, di mana harus bermula? Saya yakin anda pun hilang punca di mana harus bermula. Tak tahu nak pilih brand mana satu sebab dalam pasaran terlalu banyak produk. 

Tidak perlu risau. Jom baca lanjut mengenai ciri b complex terbaik yang boleh jadi pilihan anda nanti.

B complex terbaik dalam pasaran

1. Sudah semestinya vitamin B yang dipilih mestilah organik dan semula jadi. Bukannya sintetik. Umpama anda pilih antara ayam yang di cucuk hormon dan ayam yang tidak dicucuk hormon (organik). Mana satu pilihan hati? Mestilah ayam organik kan. Begitu juga vitamin. Badan kita pasti dapat serap vitamin organik pada kadar yang lebih tinggi berbanding sintetik kerana vitamin organik menggunakan sumber semula jadi.

2. Mengandungi kesemua 8 vitamin B utama termasuklah biotin dan asid folik bagi membentuk B Complex untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan serapan.

3. Kesemua 8 vitamin b tadi memenuhi keperluan 100% Recommended Daily Allowance (RDA). Bahasa mudah dos yang dibenarkan dalam satu hari dan perlu diambil pada masa yang sama.

4.Pastikan B Complex yang anda pilih bukannya 'sustain release'. Iaitu perlu diambil pada masa yang sama. Bukannya dilepaskan secara perlahan.

Oh sebelum saya lupa, pada permulaan entri saya ada sebut makan B Complex membuatkan anda juga awet muda. 

Haa nak tahu bagaimana?

Tunggu saya kongsikan dalam entri akan datang, bagaimana pengawet keremajaan ini bertindak.

Sehingga bertemu lagi.



KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment