Kenapa saya suka sangat dengan Vitamin C jenama Shaklee

Semua orang rasanya tahu kepentingan vitamin C untuk badan kita. Secara umumnyalah.  Vitamin C penting untuk lawan jangkitan. Kita mudah sangat dijangkiti batuk, selsema dan juga demam, kan. Kalau kurang Vitamin C dalam badan, lagilah kerap kita alami semua tu. Pantang ada orang dalam keluarga demam, batuk dan selsema, kita pun dapat sama.




Tahukah anda haiwan mampu menghasilkan vitamin C mereka sendiri tetapi badan manusia tak dapat buat perkara yang sama? Kalau kurang, memang kita kena makan vitamin C. Kenalah dapatkan Vitamin C daripada makanan atau pun suplemen. Kalau nak makan buah, setiap hidangan buah-buahan hanya bekalkan lebih kurang 60mg Vitamin C sahaja. Itu pun kandungan vitamin C dalam buah akan berkurang selepas dipetik dan kalau terdedah dengan panas. Jadi 60 mg tadi belum tentu semuanya kita dapat masa makan buah tadi tu. Nak tak nak, kita memang kena tampung kekurangan vitamin  yang kita ambil dari buah-buahan tadi tu tersebut dengan cara mengambil suplemen. Sebab tu saya makan vitamin C Shaklee dan saya memang sukaaa sangat dengan vitamin ini.




1 biji vitamin C = 7 1/2 biji oren

Kenapa saya suka sangat vitamin C Shaklee ni?  Mestilah sebab semulajadi. Khasiatnya 1 biji vitamin C shaklee bersamaan kita mengambil 7 1/2 biji oren. Dan yang bestnya, ia adalah sustained released. Maksudnya setiap 100mg vitamin C akan dilepaskan setiap jam selama 5 jam.  Ye, betul dan tepat sekali. Vitamin C Shaklee mampu bertahan selama 5 jam didalam tubuh kita. Tiada pembaziran berlaku kerana ia dibebaskan secara terkawal. Malah ada ujian klinikal membuktikan bahawa 2 tablet vitamin C mampu kekal dalam plasma darah selama 24 jam. Ambil sebiji Vitamin C Shaklee dan masukkan dalam segelas air, ia mengambil masa yang lama untuk larut, dan bukannya terus larut. Ha, itulah dia sustained release. Dalam bahasa mudah, ia dilepaskan secara perlahan-lahan.

Selain itu,  yang buat  Vitamin C Shaklee memang best selain menyediakan keperluan vitamin C kita adalah bioflavonoid. Apa yang best sangat pasal bioflavonoid ni?? Ha, yang ni kena tunggu next entry saya....


Vitamin C Shaklee mengandungi Bioflavoniod Complex.



KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment