Ubat sembelit selepas bersalin selamat dan semulajadi?

Ramai ibu tidak serik bersalin, termasuklah saya. Dapat hamil satu perkara yang menggembirakan. Namun dalam gembira, selalunya ibu mengalami masalah–masalah kecil seperti sembelit selepas bersalin. Bagi ibu, masalah sembelit adalah masalah kecil bagaikan semut jika dibandingkan dengan rasa sakit bersalin. Tapi, ada situasi di mana sembelit tidak boleh dibiarkan. Lagi-lagi ibu bersalin yang mengalami koyakan besar sehingga ke dubur.



“Anak saya kebetulan kali ni besar. Hampir 4 kg. Bersalin normal walaupun doktor dah putuskan nak masukkan saya ke bilik bedah. Tak sempat pun nak masuk bilik bedah sebab saya dah bersalin dulu. Selamat,” luah rakan baik saya sambil menampakkan gigi. Beliau dikenali sebagai  Puan Zara.

Bersalin anak keduanya Muhammad Umar memang banyak betul cabaran selepas bersalin. Beliau terselamat daripada bersalin caesarian.

“Tapi, saya terangkat punggung semasa meneran. Koyak terus sampai dubur, kena jahit 20 jahitan,” sambung beliau.

Terbeliak mata saya mendengar 20 jahitan!! Sambil telan liur, saya teringat kesakitan saya yang cuma beberapa jahitan pun rasa seksa, inikan pula 3 kali ganda bilangan jahitan, sampai ke dubur pula tu. Saya rasa saya dapat bayangkan bagaimana rasa peritnya. Eeeeeei.. sakit!

Kasihankan. Terseksa jiwa raga kalau tiba masa membuang lagi-lagi kalau sembelit. Pernah juga beliau memberitahu mahu ke HUKM. Katanya jahitan di dubur terbuka balik. Terasa sakit.

“Dah pergi klinik, doktor beritahu kena jahit balik. Dia dah referkan saya ke HUKM, jumpa pakar di sana. “

Di HUKM,  beliau di jahit…

…tanpa bius. Allahuakbar. Trauma lagi....

Saya turut bersimpati dengan beliau.  Walaupun anaknya dah berumur 6 tahun, tapi masalah itu masih berterusan sehingga hari ini.  Pahala tanpa henti buat sang ibu walaupun menghadap kesukaran jaga makan bagi megelakkan sembelit.

--------------------------------------------------------------------

Ibu-ibu pembaca sekalian ada mengalami keadaan yang sama? Saya pasti ibu-ibu mesti tertanya-tanya bagaimana melembutkan najis supaya ibu-ibu bersalin yang mengalami sembelit dapat membuang dengan bahagia? Kalau sembelit, dah tentu najis berketul dan keras menyebabkan ibu-ibu ini pasti merana dan mengambil masa yang lama untuk membuang. Bagi ibu-ibu yang mengalami situasi begini, kalau boleh tak nak membuang langsung sebab trauma.

Saya amat pasti ibu-ibu memang mahukan penyelesaian, ubat sembelit selepas bersalin cara selamat dan berkesan. Tapi sebelum tu, mari saksikan video ini. Ibu ini juga mengalami masalah sembelit yang teruk ketika bersalin anak pertama. Apa yang beliau buat untuk mengelakkan sembelit selepas bersalin anak kedua?

Jadi ibu-ibu yang dah tonton video ini, adakah anda dah dapat jawapan kepada masalah anda? Memang betulkan, ada penyelesaian kepada masalah sembelit selepas bersalin.  Ini cara selamat dan berkesan yang boleh ibu-ibu amalkan.

Jadi apa yang boleh ibu-ibu boleh amalkan untuk menghalang sembelit daripada berlaku?

Set hilangkan Sembelit Shaklee yang terdiri daripada Alfafa dan Ostematrix.

Set ini boleh diambil oleh ibu-ibu yang bersalin secara normal atau pembedahan seawal hari pertama bersalin lagi. Ia sangat membantu ibu-ibu untuk berpantang dengan ceria dan bahagia bersama insan kecil. 

Alfafa membantu dalam menghilangkan kelesuan dan tekanan ibu bersalin. Selepas bersalin ibu-ibu memang keletihan dan merasa sakit bersalin. Kedua keadaan ini boleh memberi tekanan kepada ibu-ibu. Alfafa dapat membantu mengatasi masalah ini. Ia juga membantu mengecutkan rahim, membanyakkan penghasilan susu ibu dan menghilangkan sembelit.

Ostematrix membekalkan kalsium dan magnesium kepada ibu bersalin. Kalsium diperlukan dalam susu ibu untuk keperluan bayi.  Magnesium  pula membantu melegakan otot-otot yang tegang sekaligus mengurangkan rasa lenguh, sakit pinggang dan juga melegakan otot dalam usus, menyebabkan otot usus menjadi lembut. Ia juga membantu menarik air ke dalam usus menyebabkan jumlah air di dalam usus bertambah dan membantu melembutkan najis. 

Paling penting, ia mengatasi masalah sembelit ibu-ibu bersalin yang teruk. Gabungan Alfafa yang tinggi serat dan Ostematrix yang mengandungi magnesium  melancarkan aktiviti usus dan melembutkan najis. Maka, adalah sangat penting untuk ibu-ibu minum air yang banyak sekurang-kurangnya tiga liter untuk proses dalaman dan kelancaran membuang. Kekurangan air akan bagi kesan juga seperti sembelit tidak hilang dan penghasilan susu badan menurun walaupun makan supplemen.

Apa kata mereka yang dah guna?


"salam cmnr mkn alfafa ok x"
Customer:"Waslm...ok."
"sembelit lg x? ada perubahan?"
Customer:"Kurang... Senang nk buang, Kulit pun rasa cam best je..."
"alhamdulillah ok la tu"



"Mmg amalkan telan 4 bj sblm tdo..lebih2 lagi time pantang ni..utk elak sembelit dan mengelakkan sakit pinggang..sbb saya suka menyusu sambil baring... ;-) lagipun nti bangun pagi rasa fresh jer.."   - Shaz Eirul



Okeylah. Ibu-ibu pun dah tahu apa yang perlu dimakan untuk elakkan sembelit lepas bersalin. Jom hubungi no ini 0132015399 segera bagi menamatkan sembelit yang menyakitkan.

Oh ya, harga produk jika ada yang berniat nak beli, teruskan niat kerana harga senang dimiliki:

Alfafa (small size)- 330 biji Tahan 2 bulan

Ostematrix 120 biji Tahan 1-2 bulan

Maisarah
0132015399
SID Kajang, Taman Kantan Permai
890066










sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.