Elak takut menjadi tua diserang penyakit penuaan sebelum masanya



Tua adalah satu proses semulajadi yg berlaku dalam kehidupan kita kita. Semua orang yang panjang umur akan menjadi tua. 



Ada yang takut tua sebab dah tak cantik
Ada yang takut menjadi tua sebab takut mati.
Ada jugak takut orang tua meninggal.


Macam-macam.

Tapi papehal pun, jangan salah faham pula tentang anti penuaan.

Bila menyebut tentang ANTI PENUAAN (vivix, collagen), orang mungkin salah faham makan dua ni sebab tak nak jadi tua. Oh no no no. Bukan itu sebabnya.


Tahukah anda dengan mengambil suplemen anti penuaan, kita bukannya tak mahu jadi tua. Sebaliknya, kita tak mahu diri kita menghidapi sejenis penyakit yang dipanggil PENUAAN atau orang putih kata AGING. 

Anti penuaan yang dimaksudkan di atas adalah penuaan sihat. Umur dah lanjut, tapi sihat tanpa penyakit penuaan.

Jadi tua itu pasti. Umur 70, 80... nak muda kut mana lagi. Tapi PENYAKIT PENUAAN ni boleh melanda sesiapa saja. Orang-orang muda, budak-budak, belia, pemuda, pemudi. Bukan orang tua je tau. Ini yang anda perlu tahu.

Contoh sakit lutut. Orang tua sakit lutut kita dah biasa dengar. Tapi orang muda pun sakit lutut macam orang tua juga dah kenapa pula kan? Ini kita katakan jadi tua sebelum waktunya.

Kalau dah tua sakit lutut tu biasalah. Tapi jika anda dah tua tapi tiada sakit lutut, luar biasa kan? Ha.. Inilah yang vivix buat. Best tau.

Tua-tua pun boleh lagi jogging, buat aktiviti lasak, panjat bukit, lari sana sini ngan cucu. Tua, tapi sihat. Makin tua, makin jadi kekdahnye.. Hehehe

Apa kesan penyakit penuaan sebenarnya?

Ouh.. Banyak effect dia.

Jom tengok satu-satu.

1)Penuaan yang diprogram



2)Kerosakan DNA


3)Kerosakan sel akibat radikal bebas


4)Metabolisme protin menurun


5)Kerosakan sel kumulatif




Selain dari penuaan yg diprogram (faktor usia) faktor-faktor penuaan lain tu boleh diubati. Dan saintis mengkelaskan penuaan yang lain-lain (aging) sebenarnya sebagai satu penyakit! Kerana bila benda tu berlaku, ia boleh menjadi faktor kepada seseorang utk menghidap pelbagai penyakit degeneratif.

Penyakit-penyakit degeneratif (penyakit bukan kerana jangkitan kuman, tapi disebabkan oleh sel sendiri yang rosak & tak dapat bekerja dgn betul). Antara penyakit degeneratif ialah sakit jantung, kencing manis, nyanyuk... dan pembunuh nombor satu yang senyap - KANSER. 

Salah satu usaha utk melindungi diri kita dr penyakit-penyakit tersebut ialah dengan pengambilan suplemen secara konsisten especially suplemen anti penuaan seperti Vivix. 

Tak perlu takut amik Vivix sebab takut tak tua-tua... tua tu pasti kecuali kalau mati muda. Yang kita tak nak sudah tentu penyakit-penyakit penuaan ni.

Tak nak rasa sel lebih muda 25 tahun? Penuaan sebelum masa (premature aging) tu kita boleh cegah insya-Allah.

Jom order vivix hari ini juga!


sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.