Apa nak buat bila anak demam suhu tinggi?

Bila emak cemas Bahagian 1

Mak ayah selalu resah gelisah anak demam suhu tinggi tiba-tiba kena baca ni..

CEMAS, anak tiba-tiba suhu tinggi di tengah tengah malam.. Tapi pesan saya..jangan terus bawak nak gi jumpa doktor... Bimbang suhu meningkat lagi tinggi masa nak bawak jumpa doktor.. Sebab masa... Masa naik kereta, masa tunggu nak jumpa doktor.. Semua tu ambil kira...

Jadi apa nak buat?

Maka emak mula la kumpulkan first aid kit.  Nape kumpul, satu kat dapur, satu kat rak ruang tamu, satu lagi kat kabinet dapur.. Eh termometer kena ada tau.. Nak tengok suhu anak..



Anak saya bila suhu tinggi, saya mandikan dengan air campuran basic H cepat-cepat. Kena buat cepat ye ibu2...

Kemudian, saya beri nutriferon  dan vitamin C. Dua2 campur dalam susu anak. Kemudian, sentiasa beri air untuk hidratkan anak... Kalau anak tak nak minum, pujuklah anak-anak sampai dia minum..

Sambil2 tunggu suhu turun, saya letakkan kain basah yang di celup dalam air campuran Basic H di belakang anak, campuran air MESTI suam, sentiasa SUAM, tak boleh air sejuk.

Kepala pula dibasahkan dengan air campuran yang sama... Sape yang ada herbal blend pun, boleh juga sapu kat badan anak...Insha Allah suhu akan turun cepat dan terkawal...

Suhu dah rendah dan stabil, pergilah jumpa doktor cepat2.... Untuk doktor pulak tengok keadaan anak ye...😉

Pernah anak saya demam, pada masa yang sama batuk.. Dia punya tahap batuk tu kalau dengar, teruk... Memang saya bagi nutriferon juga..  Tapi yang bestnye adik dia pun saya bagi nutriferon.. Kakak dah baik demam dan batuk pun, tak jangkit pun kat adik dia.. Alhamdulillah... Ikhtiar tingkatkan imun dengan nutriferon... Memang patut ada dalam senarai First Aid kita..

Nak tahu lebih lanjut First Aid saya ni? Sembang wassap di 0132015399 tau awak-awak..

Maisarah
Bila anak demam, pun risau juga😂😂😂

sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.