Saiz badan ibu mengecil daripada 5xl ke 2 xl gembiranya hati!

Asyik duk belek gambar lama je saya ni kan. Ahaks. Kali ni terjumpa gambar mak tersayang saya pulak. Abah pun sayang gak. Tapi saya cerita kisah mak dulu lah... Kisah mak saya makan tahun panjang aih..



Dulu mak saya ni masa muda selim melim. Hot gitu masa muda macam mana ayah saya tak berkenan. Adik beradik saya semuanya 10 orang. Anak tujuh pun badan masih lagi kurus, pinggang pun 29 inchi ok, ini mak saya yang cerita. Mak ampun cite kat sini. Tapi  lepas lahir anak yang ke sepuluh, terus naik berat badan dan susah nak turun. Maintain begitu bertahun-tahun.

Sejak saya dah merasai kesan shaklee ni, saya pun ajak mak makan sekali sebab saya nak dia kurangkan berat badan. Yelah. Kita nak mak kita sihat. Mak kita kan. Mestila kita nak yang terbaik. Mula-mula mak saya makan vitamin basic seperti B compleks, vitalea dan vitamin C. Kemudian tambah lagi Alfafa, Omega dan Lecithin...

Dalam banyak-banyak vitamin, yang mak saya suka sangat makan adalah Omega dan Lecithin. Siap promote lagi kat adik beradik. Awal-awal masa tahun 2014 tu mula makan, tapi biasala.. Mula2 makan.. On off on off... Belum nampak kesan...

Tahun kedua mula tunjuk kesan. Sorang-sorang jiran dan adik beradik mak tegur dia dah makin kecik. Baju-baju lama pun dah besar. Kalau sebelum ni baju saiz 5xl, sekarang dah 2xl.... Takdela banyak sangat, tapi mak saya mengecil tau... Suke sangat. Mak saya pun mula lah konsisten sebab dah nampak kesan.. Suka lah mak saya...

Kalau keluar, mak saya suka pakai jubah. Bila kat rumah pakai pakaian biasa.  Kadang2  dengar kalau kenalan mak saya datang, terus je dia bagi komen "eh makin kecik la mu sekarang" atau "la tuannya kecik je".. Hehe mahu tak gembira hati empunya diri. Tu yang betul2 tak tinggal vitamin tu..

Saya kalau boleh nak usaha mak saya sihat sentiasa. Kalau nak kenang jasa mak, memang takkan dapat dibalas sampai bila-bila. Mungkin dengan cara ini, mak saya akan lebih sihat, lebih baik. Semoga mak saya terus istiqomah. Saya sayang mak saya.

Hah, habis cerita mak saya. Siapa yang nak bantu mak dia kurus, meh hadiahkan vitamin kurus ni kat dia...  Nak tahu maklumat lanjut, wassap je saya ye di 0132015399

Maisarah


sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.