Cara memilih kolagen terbaik dalam pasaran



Dalam pasaran, ada pelbagai jenis produk berasaskan kolagen. Kali ni kita tengok cara memilih kolagen terbaik dalam pasaran.

Kat pasaraya, kedai dan butik macam-macam jenis kolagen ada...

👉 Kolagen berbentuk pil dan tablet
👉 Krim kolagen
👉 Kapsul
👉 Serbuk kolagen
👉 Cecair kolagen

Pening mana satu produk kolagen yang nak di pilih? Lambakan produk kolagen yang memenuhi pasaran buat kita rambang mata kan kan kan kan..

Jom kita tengok cek list produk mana yang nak makan...

Ciri kolagen terbaik dan berkesan:

1)Pilih kolagen dalam bentuk serbuk yang dibancuh atau cecair. Tubuh manusia menyerap cecair lebih pantas berbanding pepejal yang perlu diproses terlebih dahulu. Nak cepat cantik kan? Eheh

2)Pilih saiz molekul kolagen yang kecil 3000 dalton dan ke bawah. Ni antara yang optimum saiz dia dan kolagen tu sendiri memang stabil.

3)Pilih kolagen yang ada kandungan emolient yang tinggi. Untuk apa, supaya ia dapat memberi kelembapan berpanjangan kepada kulit anda

4)pilih kolagen yang mempunyai kandungan Vitamin B dan kandungan vitamin C yang tinggi. Sebab apa, kedua vitamin ini sangat-sangat membantu dalam sintesis kolagen di kulit.

5)pilih kolagen yang memnpunyai kandungan yang boleh membantu pembentukan asid hyaluronic, bahan yang boleh tegangkan kulit bersama-sama dengan kolagen.

6)Pastikan juga kolagen yang dipilih mengandungi antioksidan yang tinggi. Sebab apa, nak halau radikal bebas kat dalam badan. Kolagen untuk baiki, tapi radikal bebas duk bagi rosak balik. Umpama baiki rosak, baiki rosak... Penat wehh.. Tu fungsi antioksidan... Baiki dan terus baiki sampai comeyyy...



Kalau rasa nak tanya, boleh tanya for free di 0132015399 😊😊😊

Kalau suka, tekan LIKE
Kalau dah sangat suka, tekan SHARE

#ireachbeauty
#liveamazing

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment