Kekurangan protein dalam badan boleh di atasi dengan protein tumbuhan

Alhamdulillah saya memang mencukupkan keperluan protein harian saya dengan ESP. Saya taklah obses. Tapi saya cukupkan keperluan sel saya... Ia bukan kehendak, tapi keperluan. Bukan saje-saje makan protein tau. Kang ada yang kata saya menunjuk sebab saya boleh makan protein. Eh... Idople begitu...

Protein ni penting sebagai makanan sel.  Kalau tak bagi makan,mana dia nak cari?Kalau anda nak tahu ada 9 asid amino (unit-unit kecil protein) yang memang badan tak hasilkan. Memang kena ambil sumber luar. Takde cara lain tau. Makan sayur yang kaya protein atau makanan tinggi protein. Contohnya ESP. ESP ni protein tumbuhan, ada 9 asid amino perlu yang tak dihasilkan oleh badan. Ha ni saya bagitahu rahsia.



Nape penting makan protein tumbuhan?
Ia senang diserap, badan terus boleh guna tanpa proses lama2.

"Saya dah makan ikan, ayam, daging.. Cukuplah protein saya"

Kita rasa cukup tapi belum tentu cukup.

Protein haiwan ni lama nak proses sebab ia lebih kompleks berbanding protein tumbuhan. Proses diuraikan jadi lama. Maka ia  lambat diserap oleh badan.

Possibility untuk tidak dihadam juga sangat tinggi, dan ia boleh masuk dalam salur darah dan boleh hasilkan reaksi alahan (sebab tak hadam tadi ia dikenali sebagai benda asing dalam darah, yang takkan diserap oleh sel sebab tak de guna,bahkan memudaratkan ).

Protein haiwan ni umpama kita beli baju kahwin kat kedai bundle. Kita dapat baju yang kita suka tapi kena ubah sana sini, sebab nak ikut saiz, nak letak aksesori yang kita suka. Maka nak pakai ia amik masa lama... Lepas tu ada pulak aksesori sedia ada yang kita tak mahu... Akhirnya jadi sampah.... 

Protein tumbuhan pula umpama kita terus ke kedai yang kita boleh pilih kain yang kita nak, beli aksesori yang kita rasa cantik dan kena dengan kain, kemudian boleh hasilkan baju ikut saiz badan... Begituuu... Terus boleh buat ikut citarasa.. Senang...

Kurang protein apa jadi? Macam2 boleh jadi sebab ia juga penting untuk sel2 otak yang dikenali neurotransmitter... Kekurangan protein memang mempengaruhi kelakuan kita....



Sape selalu kena histeria... Acu baca keratan akhbar.. Ada kajian dibuat yang mereka sering mengalami histeria  sebenarnya kekurangan protein. Sel tak makan, boleh ke ia berfungsi dengan baik? Kita tak makan satu meal pun macam singa nak makan orang... Lapar punya pasal...

Oleh kerana itu, protein sebagai makanan kedua penting selepas air patut dicukupkan pengambilan ia dalam diet harian.

Rasa protein anda belum cukup? Meh cukupkan dengan ESP, protein tumbuhan soya non gmo yang terbaik dalam pasaran. Hubungi 0132015399 untuk order hari ini.

Maisarah
Hari-hari minum ESP sebab rasa tanggungjawab bagi sel makan.

SID 890066 
0132015399


sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.