Daftar ahli shaklee sehingga jana pendapatan mampu bayar sewa rumah

Hakikat hidup. Kos perbelanjaan makin meningkat. Tak perlu cakap banyak dan tengok jauh-jauh, harga rumah kalau 10-tahun lepas RM500,000 dah boleh dapat corner lot rumah teres kat Selangor.

Sekarang, RM1 sejuta pun kadang belum tentu dapat lot yang tengah2, apetah lagi yang corner. 

"Ala, kat kat kedah ni murah je. Kos hidup pun rendah. Meh pindah kedah meh"

Betul dah yang tinggal luar KL mungkin tak terasa sangat bahang kenaikan kos sara hidup. Meh le ke KL dan pasti korang terkejut bab parking je  "mak aih, parking saja dah RM50".

Buat bisnes shaklee pun boleh buat duit tau. Tapi kena daftar ahli shaklee  dulu. Bila fikirkan, nak tampung kos sara hidup yang tinggi macam parking yang amat mahal tu, saya pun kena cari side income. Eh percaya tak buat bisnes  ni sampai boleh bayar sewa rumah? Saya cuma boleh kata wow bila tonton video ini. Kagum dengan beliau.




Awal- awal biar boleh buat tampung pembiayaan dapur, upgrade ke anak, dan seterusnya peribadi dan perumahan. Mula-mula memang tak nampak, lama-lama jumlahnya akan menjadi besar dan boleh cover segala yang penting, duit gaji boleh simpan pulak untuk impian2 yg lain, insyaallah :)

Saya selalu ingatkan diri buat biz Shaklee ni sungguh-sungguh. Bukan untuk shaklee, bukan untuk sesiapa pun. Tapi untuk diri sendiri.

Biz Shaklee ni senang. Tapi bukan maksud senang tu goyang kaki geleng kepala terus Ka-Ching duit masuk atau lepas doa je turun DUIT daripada langit. Tidaklah begitu. PASTI takkan jadi begitu. Sunnatullah @ hukum alam, nak apa-apa pun mesti kena usaha. Bak pesanan Kang Razzi Armansur " Rezeki mesti dijemput dan di cari".

Saya mesti berkorban skg utk kesenangan masa depan!!

Pesan seorang guru bisnis :

Kerja sungguh-sungguh 3 - 5 tahun cari sebanyak duit yang boleh. Kalau terpaksa tinggalkan anak isteri kenapa tidak. Kan sayangkan isteri tinggal-tinggalkan, bukan untuk berseronok tapi berjuang membina kejayaan.

Setelah mencapai matlamat jumlah duit yang nak dikumpulkan maka go next level.

Uruskan sebahagian duit tersebut supaya bekerja untuk kita dengan berbagai pelaburan sort, medium dan long term. Masa yang ada boleh diguna  untuk bersama keluarga ganti semula 3 -5 tahun yang sudah digunakan untuk membina kejayaan sebelum ini. Masa yang ada boleh digunakan untuk beri manafaat pada masyarakat.

Uruskan sebahagian duit untuk pelaburan lebih penting iaitu pelaburan akhirat supaya meter pahala berjalan terus tanpa kita sedari dari dunia hingga akhirat.

Dulu kita kerja untuk duit sekarang biar duit bekerja untuk kita.

Guru bisnis tersebut juga kata masalah sekarang ni ramai yang kerja tidak bersungguh-sungguh sehingga perlu bekerja sampai tua. Suka senang dahulu tapi susah sampai tua.

Pesanan ini terus tersemat dalam hati sehingga sekarang.

Kredit #NotaBisnisDH


Maisarah
Pedulikan apa orang kata!
0132015399

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment