Kulit cantik berseri tanpa make up dan awet muda semula jadi dengan Coenzyme Q10


Kulit cantik tanpa make up memang kegilaan ramai wanita. Saya faham sebab saya pun tak suka make up. Lemas dan rimas.

Kulit muka yang glowing akan kelihatan lebih sihat, berbanding kulit muka yang kusam. Setuju?

Jadi kali ini bagaimana anda boleh kekal cantik semula jadi dengan Coenzyme Q10 dengan pengambilan sekali sehari sahaja? Jom baca lanjut.



CoQ10  terdapat di permukaan luar kulit, justeru itu kulit dilindungi dari sinaran UV yang berbahaya. Ia juga membekalkan tenaga untuk sel-sel yang rosak memperbaiki diri mereka sendiri, jadi kulit anda kekal berseri dan kelihatan lebih muda. Pengambilan CoQ10 yang berterusan akan menganjalkan kulit, mengurangkan kedutan dan meningkatkan tekstur kulit.


Kenapa perlu ambil CoQ10 untuk kulit yang gebu?

Tahap CoQ10 badan anda berkurang apabila anda semakin tua. Kekurangan tahap CoQ10 boleh menghalang keupayaan tubuh untuk menghasilkan kolagen dan elastin. Kedua-dua protein kulit ini bertanggungjawab untuk menjadikan kulit kelihatan tegang (kolagen) dan fleksibel (elastin), dan tanpa protein ini, kulit anda akan berkedut dan menggelupas



Pengambilan CoQ10 membantu melalui 5 manfaat kepada kulit anda:

1. Ia memberi tenaga kepada kulit anda. Kulit muda mempunyai jumlah CoQ10 banyak dan begitu banyak tenaga yang diperlukan untuk memperbaiki kerosakan dan memastikan sel-sel kulit menjadi sihat.

2. Ia melindungi daripada penuaan akibat sinar uv - yang bermaksud penuaan pramatang kerana lebih mendedahkan kulit kepada matahari. Matahari adalah agen tekanan kulit yang paling pantas. Sekiranya anda tidak mempercayainya, cuma bandingkan kulit di belakang anda (yang tidak pernah terdedah kepada matahari) dengan kulit di muka anda.

3. Ia meremajakan kulit dengan merangsang aktiviti sel kulit. Sel-sel kulit yang aktif menghilangkan toksin dengan mudah dan boleh menggunakan nutrien yang lebih baik. Apabila kulit anda tua, semua proses ini akan menjadi lambat, menyebabkan kulit kusam dan tidak sihat serta berkedut. CoQ10 meningkatkan aktiviti sel kulit anda untuk kulit yang lebih muda.

4. Ia merangsang pengeluaran kolagen. Kolagen adalah protein yang berkurangan seiring dengan usia kita, yang menyebabkan kulit kedut dan berkulit keras. CoQ10 adalah penting untuk menjaga kulit kerana ia membantu anda membuat lebih banyak kolagen.

5. Ia adalah antioksidan kuat yang bertindak terhadap kerosakan oksidatif. Kerosakan ini dilakukan oleh, contohnya: sinaran UV matahari, pencemaran, toksin, tekanan. Dan kerosakan ini semua membawa kepada satu perkara: penuaan pramatang yang muncul pada kulit. Apabila logam mengoksida, kami menyebutnya karat. Apabila manusia mengoksida, kita menyebutnya penuaan. Kadang-kadang ia juga membawa kepada penyakit. Jadi kita memerlukan sesuatu untuk membantu kita mencegah 'berkarat'. Anti-oksidan seperti CoQ10 adalah jawapan dan mempunyai peranan kritikal untuk bermain di kedua-dua badan dan kulit.



Kenapa makan CoQ10 lebih baik daripada menggunakan krim sapuan yang mengandungi CoQ10?

Satu-satunya kelemahan tentang penggunaan CoQ10 untuk kesihatan kulit adalah bahawa produk CoQ10 yang dipakai secara luaran (krim sapu) mungkin tidak mengandungi jumlah CoQ10 aktif yang mencukupi untuk memberi ke semua manfaat yang telah dijelaskan di atas.

Jadi lebih baik makan dan pada masa yang sama guna juga produk CoQ10. Lagi berkesan. 

Mana nak cari COQ10 ni ya?

Dalam makanan harian ada. Kebanyakan kajian mencadangkan jumlah pengambilan  50-300mg.Tapi tengoklah banyak mana nak kena makan untuk cukupkan 100mg sahaja!




Jomlah  makan CoQ10 Shaklee sebab ia menyediakan 100mg CoQ10 perkapsul. Mana lebih murah?

Satu kapsul CoQ10 atau 100 sudu makan minyak kanola atau 3.3 kg peanut butter atau 3 kg daging merah atau 100 cawan brokoli?



Pilih, pilih...


Apa kata mereka yang dah mengamalkan CoQ10?










KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment