Kurang garam potassium mungkin petanda kurang magnesium?

Ramai yang approach saya berkenaan kurang garam dalam darah sehingga bawah daripada 3.
Ada tu yang hubungi saya beritahu isteri telah lumpuh dan perlukan penjagaan rapi sehingga beliau cari supplemen.

Beginilah. Kalau dah sakit, saya mohon sangat anda cari doktor. Sakit kena ubat, kerana simptom perlu dinormalkan dulu.

Kemudian jika dah stabil, dah normal balik baru cari supplemen untuk support penyembuhan.

Untuk yang kurang garam potassium ni, bila anda juga jenis yang tak minum susu atau makan sayur gelap yang berwarna hijau, kena ambil perhatian sebab ia adalah petanda anda juga mungkin kekurangan magnesium.

Magnesium sangat diperlukan oleh badan sebab ia mempengaruhi kesan saraf dan otot dengan mempengaruhi penggunaan kalsium, mengaktifkan enzim yang terlibat dalam karbohidrat dan metabolisme protein, membantu dalam mengangkut natrium dan kalium di membran sel, dan mempengaruhi tahap natrium, kalium, kalsium dan beberapa hormon badan (hormon paratiroid)

Jadi walaupun kita makan potassium banyak-banyak (pisang) untuk naikkan paras dia dalam darah, kalau takde tukang angkut nak bawa dia pun susah juga. 


Umpama Train rosak. Semua penumpang berkumpul di luar train sebab train rosak, kalau bergerak pun lambat.

Ha begitu analoginya.

Dalam cerita ini, cek balik darah dan minta doktor cek paras magnesium dan juga kalsium sebab bila kurang potassium,kurang kalsium, maka, kemungkinana anda juga kurang magnesium.

Saranan saya jika nak seimbangkan balik ketiga-tiga nutrient di atas, anda perlu ambil Vitalea, performance drink dan juga Ostematrix, dalam ostematrix ada magnesium dan juga kalsium yang cukup untuk keperluan harian.

Cara ni akan mengambil masa, oleh kerana itu, penting untuk ambil ketika belum sakit. Atau selepas makan ubat doktor. Normalkan apa yang patut. Bahaya kalau tinggalkan ubat. Ingat tu

KakSar
rasa kurang magnesium juga ni. Sebab sakit otot.. (sambil capai botol ostematrix )



KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment