Petua sembelit yang cepat melegakan

Sembelit punya pasal.

Stress kan kalau sembelit. Ada yang sembelit punyalah lama dalam seminggu baru berjaya dikeluarkan. Itu pun dah macam-macam cara buat guna semua petua sembelit yang ada.

Tapi kan, kalau anak yg sembelit lagi kasihan rasanya. Dia punya menangis masa tengah berlaku proses pengeluaran Tuhan je tahu. Kita yang tengok pun nak nangis. Alhamdulillah anak saya hanya mengalaminya beberapa kali sahaja. Itu anak yang pertama. Anak kedua langsung tak pernah kena sebab dah bersedia. 

Tapi kenapa sembelit boleh berlaku? 

Mari tengok clip ni

Dah tengok? 

Secara mudahnya, sembelit berlaku disebabkan

1 - air terlalu banyak diserap dari usus besar (selalu ini kes kurang minum air lah ni...)
2 - gerakan otot-otot usus terganggu
3- tekanan
4- kurang fiber

Kalau nak elak sembelit apa yang anda perlu lakukan adalah

1)- banyakkan makan buah, sayur & sumber fiber yang lain
2)- minum air secukupnya. 
3)- jangan stress.

Tapi kalau dah sembelit, ape nak buat? Dah macam-macam cara cuba?

Untuk kesan segera, ada dua produk yang anda boleh ambil iaitu 

- Herb Lax

Herb lax boleh amik secara tetap, seminggu sekali atau seminggu 2 kali utk cuci usus

- Ostematrix
Ostematrix pula perlu diambil hari-hari kerana ia mengandungi magnesium dan calcium yang baik untuk merelakskan otot usus supaya boleh mengecut dengan baik 

-dan banyak minum air. Sekuramg-kurangnya tiga liter.

Mahu hari-hari membuang?

Maisarah
Makan ostematrix hari-hari mahu buang.😀😀😀

SID pro
890066
Whatsapp 0131015399



sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.