Baca buku positif untuk melatih diri positif sampai berketul-ketul idea datang...

Motivasi diri tengok.baca.dengar

Bila2 masa rasa macam negatif, saya buat macam -macam.

Masa tu lah nak buat kerjaaaa aje. Tapi datang malas nak tido saja... Nak pejam mata tak mau ingat pape.

Haha. Tu dalam mimpi jelah boleh buat. Ada budak berdua kat depan mata takleh nak buat pon macam tu.

Jadi apa yang saya selalu buat buka video idola atau baca buku motivasi.


Dr Robiah ni antara idola saya. Saya akan buka video beliau atau baca buku tulisan beliau.
Buku2 beliau ada banyak kisah yang boleh dijadikan teladan dan pengajaran. Jadi bila baca kisah mereka, menjadikan saya lebih kerdil berbanding mereka dalam cabaran hidup.
Saya juga akan baca buku2 yang memberi langkah praktikal untuk meningkatkan peluang diri. Contoh Magnet Diri tulisan Tuan Amin Idris.
Dan last but not least, saya juga akan baca buku2 sejarah. Buku2 begini mendekatkan saya dengan tempat tersebut. Otak saya akan berimaginasi sekaligus meningkatkan keinginan nak melawat tempat tersebut. Jalan-jalan kan semua orang suka. ðŸ˜‰
Akhirnya, mulalah keluar plan macam-macam dalam kepala... Hihihihihihi

KakSar mengomel

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.

No comments:

Post a Comment