Cerita rahsia solat lima waktu berulang kali kepada anak kecil...

Anak pertama saya, lelaki. Namun umur tak panjang. Dulu awal-awal, sedih juga. Tapi bila datangnya Hannan, kembali ceria.
Jadi anak pertama saya yang survive memang saya tunggu-tunggu. Pengubat hati.

Kakak yang depan.. si adik tengah sibuk dengan akalnya...

Saya akui saya sedikit beremosi semasa mengandungkan si Hannan. Jadinya, sebijik perangai mak dia la. Emotional je lebih. Aduiii..
Hannan ni sekarang umur dah 6 tahun. Masih banyak skill yang nak di ajar. Sekarang, skill solat pun belum master lagi.
Hari tu mama dia solat. Saje solat luar bilik.
Dah selesai saya solat, si kakak kata
'alamak, kakak lupa solat.'
Si adik balas, 'kakak kecik lagi. Takpe.'
Mama senyum dalam hati...
Saya banyak kali cerita kat dia, solat penuh dapat masuk syurga. Ada rumah besar, tempat main, ada sungai (bagi dorang, kolam), ada buah, eh ada macam-macam lah...
Selalu kena beritahu. Ni namanya install software solat.. 
Moga anakku Hannan solat penuh 5 waktu dan solat-solat lain juga...

sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.