Apa beza ESP dan Collagen?

Persamaan Kolagen dan Esp duadua adalah daripada Daripada Asid Amino...

KakSar mula makan kollagen bila datang kesedaran nak anjalkan kulit yang tak mahu anjal

Masa tu tak konsisten sangat habis sekotak makan, lepas tu on off makan.

ESP toksah kata. Bertong2 habis makan sebab fikir ESP NI boleh baiki sel.

Rupa-rupanya ESP DAN COLLAGEN memberikan fungsi berbeza walaupun hasil akhirnya adalah sama. Kulit cantik 😍😍😍😍


Jadi apa beza collagen dan ESP NI?

Bagi KakSar kolagen adalah protein yang lebih khusus berbanding minuman protein sebab kandungan & nisbah asid amino yang ada dalam kolagen berbeza dengan protein umum dalam minuman ESP

Asid amino yang ada dalam kolagen ialah proline, glycine & hydroxyproline.

Badan kita perlukan mereka ni bagi nak bina pulak kolagen kat kulit, mata, rambut, kuku, sendi dan otot. Kolagen ni boleh kata bahan binaan khusus di tempat tersebut.

Senang cerita, mereka ni gam yang melekatkan sendi-sendi kita.

Protein dalam ESP pula adalah asid amino untuk bina sel yang ada dalam tubuh kita tak kira untuk organ, hormon dan lain2 fungsi tubuh.

Bezakan?

Jadi kenapa kena ambil suplemen kolagen jugak?

Fungsi badan dah berkurang bagi menghasilkan kolagen bila berumur 30++ tahun.

Macam2 sebab seperti kurang nutrisi dan metabolisme badan menurun.

Oleh sebab itu, kita perlulah ambil kolagen secara berkala supaya boleh topup balik collagen ni.

Nak makan supplemen kolagen kena pilih hati2. Ia memang diproses untuk memudahkan penyerapan tapi kena tengok berat molekul. Berat molekul yang stabil dan senang serap adalah 3000 dalton ke bawah, di kira ringan dan senang serap.

Supplemen kolagen shaklee sendiri 1000 dalton, ringan.

Thats why makan 5 sachet je pun dah boleh rasa kesannya...

KakSar memang suka kesan kolagen Shaklee nihh

Kesimpulannya, dua2 esp dan kolagen kita perlu makan untuk badan kita... Cantik tu lain cerita. Efeknya saja. Yang penting badan dapat keperluannya.😍😍😍

#tsunamishaklee
#liveamazing
#tim6awesome

sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.