Sakit sehingga berminggu-minggu dan bulan tanda fungsi sistem imun lemah?

Sakit tanda sistem imun lemah. 

Ini semua orang tahu.  Tapi ramai kurang jelas tentang pengertian sistem imun sendiri. Tanda-tanda banyak. Tapi nak terangkan tu.. jadi konfius. 

Apa yg anda fahan ttg imuniti? Kenapa penting penjagaan kesihatan dari luar dan dalam? Apa fungsi sistem imun nii?Apa produk faveret anda utk imuniti?

Tanda-tanda imun lemah termasuklah

+Bersin waktu pagi achem achemm
+Bila bangun pagi hidung soksek soksek berair
+Bila batuk, mesti batuk yang paling teruk, sakit dada dan perut.
+Badan sensitif kepada sejuk atau habuk
+Mudah dapat sakit berjangkit, sebab persekitaran atau daripada orang lain

Anda tergolong ke dalam golongan ini?

Next apa nak buat?

Maintain imun tinggi? Ke imun tebal? Ke imun kuat?

Sama je semua tu...

Bila saya imun, saya insya Allah sihat. Tapi kalau saya belum ada imuniti terhadap penyakit tu, saya berisiko untuk kena. Tapi saya boleh kuatkan imuniti saya dengan imunisasi... 

Haaa tu dia... Apa beza imun, imuniti dan imunisasi??

PENGERTIAN  IMUN, IMUNITI, IMUNISASI

Apa beza imun, imuniti & imunisasi?

IMUN maksudnya kebal atau resistan.

Dalam perbualan harian, kita selalu cakap "Aku dah imun" yang membawa makna aku dah kebal, dah tak de rasa apa2 dah. Dah boleh tahan dah dengan benda yg berlaku tu.

IMUNITI adalah kekebalan. Bila kita dah imun terhadap sesuatu, maknanya kita dah ada imuniti terhadap benda tu.

Contoh, kita dah imun dengan penyakit campak. Jadi, kita dah ada imuniti terhadap kuman campak ni.

IMUNISASI pulak adalah bila kita masukkan sesuatu ke dalam tubuh kita untuk mengaktifkan imuniti dan sistem imun. Contoh imunisasi adalah vaksin.

Kalau dalam dunia suplemen, imunisasi  seperti nutriferon, vitamin C, Garlic dan Omegaaa boleh bantu mengaktifkan imuniti dan sistem imun dengan cara masing-masing....

So boleh kata imunisasi saya untuk mengaktifkan imuniti saya dan menguatkan lagi imun saya terhadap penyakit saya amalkan omega guard, vitamin C dan garlic. 



Untuk anak-anak, saya guna nutriferon,vitamin c chewable dan omega.....

So bolehlah kata mereka ni vitamin feveret untuk imuniti kamiiii....syukurrr alhamdulillah.

Selain tu, untuk tingkat perlindungan melalui pemakanan pula, pilih pemakanan sihat - makan sayur dan buah pelbagai warna -(warna pelangi ), ambil nutrisi seimbang dan makanan tambahan untuk support lompong nutrisi....

Tu kuatkan imun daripada dalam... What about luaran?

Penyakit berjangkit banyaknya melalui sentuhan kan atau melalui udara

So apa yang kita boleh buat... 

+Sentiasa basuh tangan bila dah keluar dan balik rumah

+Basuh tangan bila nak makan bersih2

+Hindari tempat sesak

+Hindari tempat berisiko dapat sakit

+Bersihkan rumah, guna pembersih mesra alam

+Gaya hidup sihat - bersenam, tidur mencukupi, uruskan stress dan sentiasa positif hoyeahhhhhh....

Dah baca cerita saya, anda pula bagaimana kuatkan imun? 

Dah ada vitamin feveret untuk imuniti? Ke belum ada? Nak order? Wassap je kita di 0132015399😊😊😊. Saya tunggu.

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#tim6awesome
#landmarkstudy

sarah m

Saya ibu berkerjaya dua cahaya mata. Berkongsi untuk manfaat semua. Pengamal suplemen Shaklee sejak 2012. Rasanya setakat ini Shaklee supplemen paling berkesan pernah saya amalkan.Hubungi saya untuk mendapatkan supplemen Shaklee :maisarahmohamad.uv(at)gmail.com sms/whatsapp/telegram 0132015399.